İlkleri̇n Köprüsü
İC İçtaş – Astaldi JV tarafından yapılacak Kuzey Marmara Otoyolu Projesi kapsamında yer alan İstanbul
Boğazı üzerinde yapılacak 3. köprünün inşaatı,
taşımacılığın ve ticaretin geleceği olarak görülüyor.
3. Boğaz Köprüsü
Çoğunluğu Türk mühendislerden oluşan bir ekip
tarafından inşa edilecek, yüksek mühendislik ve
teknoloji ürünü olacak 3. Boğaz Köprüsü üzerinden
8 şeritli karayolu ve 2 şeritli tren yolu aynı seviyede
geçecek. Gerek estetik gerekse teknik özellikleriyle
dünyanın sayılı köprüleri arasında yer alacak.
İlklerin köprüsü olacak 3. Boğaz Köprüsü, 59 metrelik genişliği ile dünyanın en geniş, 1408 metrelik
ana açıklığı ile üzerinde raylı sistem olan dünyanın
en uzun asma köprüsü olacak. Köprünün bir başka
ilki ise 322 metreyi aşan yüksekliği ile dünyanın en
yüksek kuleye sahip asma köprüsü olması.
Kuzey Marmara Otoyolu ve 3. Boğaz Köprüsü, “Yap,
işlet, devret’ modeliyle gerçekleştirilecek. 4.5 milyar
TL yatırım bedeline sahip projenin yapım dahil
işletmesi, 10 yıl 2 ay 20 günlük süre ile IC İçtaş –
Astaldi JV tarafından yapılacak ve bu süre sonunda
Ulaştırma Bakanlığı’na devir edilecek.
Kuzey Marmara Otoyolu
Projenin, Odayeri – Paşaköy kesiminde; 19 adet kavşak ve bağlantı yollarına sahip yaklaşık 115 km’lik
Kuzey Marmara Otoyol’u bulunmaktadır.
Bu otoyol projesi; Odayeri – Paşaköy hattının, halen
kullanılmakta olan 1. Boğaz Köprüsü ile 2. Boğaz
Köprüsü’nün trafik yükünü rahatlatmak ve İstanbul’un ulaşım sorununu giderebilmek için Yap, İşlet,
Devret modeli ile 20.04.2012 günü ihale edilen ve
içerisinde 2016 yılında bitmesi planlanmaktadır.

3. Boğaz Köprüsü’nü de kapsayan bu otoyol
projesinde Tur İnşaat olarak,
KM: 89+200 – 95+900 arasında HER CİNS VE
KLÂSTAKİ ZEMİNDE KAZI Yapılması, HER CİNS VE
KLÂSTAKİ ZEMİNDE YARMA VE YAN ARİYET KAZISI
Yapılması ve Kullanılması, PATLATMA Yapılması,
YÜKLEME, NAKLİYE ve SERME SIKIŞTIRMA Yapılması işlerini 15.06.2016 tarihinde başarıyla tamamlamıştır.